fredag 5 juli 2013

MAIL TJÄNST!

Jag har hjälpt Privat & Nöjesbokningen med mail nu när det är lågsäsong hos oss och man skrattar ju lite ihjäl sig varje dag.
Det finns så mycket man vill svara men inte får, så därför tänkte jag lista upp några av de mailen här;

Från Jan: 
Hej jag har en pygmé igelkott som jag inte kan ta hand om längre. Vad göra? Kan ni ta den?

Jag svarade:
Vi kan tyvärr inte ta emot din igelkott.

Jag VILLE svara: 
Jan- din idiot! Varför skaffar du ett djur om du inte kan ta hand om det? Å en pygmé-igelkott hur jävla manligt e de? Du kommer inte att få ligga på år och dar om du nämner det för någon!  Lycka till!

Från Åse: 
Hej finns det åkattraktioner som gravida kan åka?

Jag svarade: 
(Inte alls, för jag vet inte så den ligger kvar i inkorgen till nån annan.)

Jag VILLE svara: 
Åse. Du har väl ändå fått åka så det räcker? Ska du nu ha ett åka i åkat? Aldrig nöjd va?
Nä kan tänka mig det. Förmodligen klagade du på åkat du hade när du blev gravid också va?
Nu sätter du dig på en parkbänk och tittar på medan vi som INTE fått åka åker!

Från Anders: 
Vi har bokat in en helg med där det ingår tre dagars entré till djurparken. Men vi kan inte gå fredag och det verkar inte som jag kan få tillbaka pengar på den dagens entré. Det tycker vi är dåligt.

Jag svarade: 
Entrén ligger som sagt i ett komplett paket och kan inte brytas ut ur det.

Jag VILLE svara: 
Jag förstår hur du känner Anders. När jag var i Sydamerika och bodde på ett hotell med all inclusive så kunde jag inte nyttja baren och deras fria drinkar två timmar per dag då det ösregnade varje eftermiddag. Jag kände mig så lurad och försökte få tillbaka pengarna, på det som jag räknat ut, 5 drinkar jag förmodligen kunde fått i mig. Usch, så illa det är när man gör såna förmånliga paket och sen kan man inte nyttja det!
Men håll i Anders! Vi kommer att segra en vacker dag, och då kommer jag även kräva tillbaka all tid jag spillt på ointelligenta karlar oxå!

Från Julia: 
Det verkar som ni har fullbokat hela juli. Det tycker vi är dåligt, vi vill ju komma till er ju.

Jag svarade: 
Det kan var så att det blir avbokningar , vill du stå på väntelista?

Jag VILLE svara:
Julia, boka i tid nästa gång kanske. Eller var bitter. Your choice.

Så till sist från Carina: 
Det är så dåligt att ni inte barnsäkrat era hotellrum. Min son ställde sig upp och tog tag i den utdragbara sängen som kom ut över honom. Vi har varit hos läkaren idag som har konstaterat blåmärken och det kommer att gå bra , men jag hoppas han kommer över chocken och inte kommer att minnas denna händelse alltför länge då vi vill komma tillbaka.

Jag svarade: 
( inget då jag inte kan prata  med vissa människor)

Jag VILLE svara: 
Barnvakter kan man annonsera efter. I annat fall så är det önskvärt att du ser efter ditt barn när du inte är i hemmaomgivningarna. Men med tanke på att du måste gå till läkaren och få blåmärken konstaterade så kan jag bara se det som att du själv behöver barnvakt??
Förmodligen kommer ditt barn att leva resten av sitt liv i nåt slags katatoniskt tillstånd ifrån detta trauma, börja röka och dricka alkohol för att döva ångesten nånstans vi d 11 år ålder, gå vidare på hasch vid 12 och vara fullvärdig pundare vid 14. Efter ett antal behandlingshem kommer han antagligen hamna i fosterhem där han kommer att få ligga i : utdragssäng!!
Då kommer detta trauma ännu en gång att spelas upp inför hans inre syn och han kommer att flippa helt! Så när polisen hämtar honom kommer han , med yxan i handen att stå blodig ibland resterna av sina fosterföräldrar och stöna, " uuutdragssääng .....hohohotell....."
Ja det är väl så det kommer bli men vi kanske kan kompensera med en... ballong?

Har jag sagt att semester skulle sitta fint?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar