tisdag 18 juni 2013

Märklig dag...

Efter att ha suttit halva dagen på utbildning och hostat sönder hela kursen så åkte  jag efter min chefs rekommendation hem.
Å fortsatte hosta.
Efter att ha sovit i en och en halv timme så var jag tvungen att åka till Ellie med kulväskor till midsommarmaten.
Där hände det grejer.
Vi var på gården och hörde en hög smäll. Vi trodde det var ett lastbilsdäck som smällde så vi gick lugnt ut och tittade.
Jag ser då en bil som jag tror kört i i trädet på deras bakgård och springer som en galning samtidigt som jag skriker till de andra vad som hänt.
Jag kan säga att många tankar gick genom huvudet om vad jag skulle se när jag kom fram.
Men när jag kommer fram till bilen kliver en mycket chockad kvinna ur och är tillsynes oskadd.
Jag som knappt inte har nån röst försöker prata med henne men hon är helt inne på att hon ska hämta sitt barn.
Hon hade inte kört in i trädet utan krockat med en man som kommer gåendes från sin kraschade bil ca femtio meter bort....
Jag hde inte ens sett den.
han hade kört in i henne när hon svängt ut och sedan kanat hela vägen bort.
Han var ju lika chockad han.
Så det blev ordentligt pådrag med ambulanser , brandkår och poliser.

Hon klarade trädet med en centimeter...

Där Ellie står är hennes bil och därborta står hans.

Två ambulanser kom


Och brandkåren

Hon hade sån tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar