lördag 10 oktober 2009

Lördag,beslutsångest och dåligt samvete!

Lördag! En dag jag alltid ser fram emot. Men idag blev allt så snurrigt. Som vanligt så är det så skönt att bar äta en god lång frulle, läsa tidningen och kolla på veckans USA-sända avsnitt av Medium och Ghostwhisperer. Men idag skippade jag tidningen och gick direkt på serierna. Va lite halvtrött efter gårdagen. Stod först på mat-mässa för jobbets räkning till kl.19.30 sen hem och byta om för att dra på kalas! Björte fyllde år och bjöd på smörgåstårta och vin/öl. Jag höll ut till 00.30 då mina tre gäspningar på raken talade om för mig att gå hem. Riktigt sne blev jag när jag upptäckte att jag tagit en urladdad kamera med mig också, och min telefon ger inte superbra bilder precis. Det var iaf trevligt. Men åter till lördag. Först ut i telefon var Pen som ville ta en vuxenfika på stan, men jag kände att det var för tidigt att ge mig ut på fm. Nästa på plan var Jen, och jag visste redan vad hon ville. Träna. Men nä jag tackade nej till det också för att jag bestämt mig för att städa. REJÄLT! Måste ut med skit från mitt extra rum/kontor/gästrum/förråd...ja det används till allt utom av mig. Så nu sitter jag här med dåligt samvete för att jag sagt nej till mina vänner för att spendera dagen med skräp! Men så ringde en gamal vän jag inte träffat på säkert ett år och ville komma förbi på kaffe och nu känns det lite bättre. Det ingår iallafall en människa i dagen projekt.
Yo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar