måndag 5 oktober 2009

Uppdateringar och andra funderingar...

Här har det slarvats med bloggandet...förlåt. Ska försöka återge händelser och tankar.

Fredagen var som vanligt mat och myskväll med vilt tema denna gången. Jag gjorde renklämma till förrätt sen åt vi älgfärsbiffar med mos och pepparsås. Å ja.....jag fuskade lite. Biffarna var klara, såsen var klar och moset va pulver å ni ska ju bara veta att man lurar ju inte en kock.....hmmmm...damn it! Men det var gott ändå.



Lördagen softade jag ordentligt på morgonen och lyckades klämma in lite Ghostwhisperer innan det var dags att gå på eftermiddags bio. Vi såg Flickan som lekte med elden, andra filmen i Millenium-trilogin av Stieg Larsson. Mitt/vårt betyg blev att hade vi inte läst boken hade det varit en misslyckad svensk kriminalare med konstigt slut. Den var lite lätt tråkig och kändes som, även Jen uttryckte det, en transportsträcka till tredje filmen Luftslottet som sprängdes. Men det är ju ett helt år tills den har premi. Så nu har vi gjort årets bio besök, vi är inga bioälskare.

Lördags kvällen fortsatte med lite mat och vin i Sebs lägenhet och sen gick jag hem för att få umgås med Ida. En hel skön kväll med vin,prat,prat,prat och homemovie kollande. Ida brukar vara med hem till Dalom på midsommar me iår hade hennes gestapo chef inte gett henne ledigt så hon fick ta del av den via TV:n tre månader senare.Det var så gött och vi har inte haft en sån kväll på så länge. Tack Gullan. Vi avslutade kvällen med ett snabb besök på VK.




Söndagen gick i grå dimma. Jag och Seb hade delat på 80 cm att sova på då han va lite onykter när han kom hem på natten och blir väldigt kramgo då.....att försöka flytta på karln när han somnat är som att först sitta på armarna tills dom somnar,gnida in händerna i olja och försöka lyfta en säck potatis, alltså OMÖJLIGT! Förlåt babe, but it´s the truth. Så jag var stel och kände mig inte alls utvilad och pigg, när jag halv nio steg upp för att hjälpa Pen flytta.

Det var ledsamt och tråkigt för oss alla när vi packade ner hennes liv i kartonger,påsar och säckar för att flytta henne från ett liv in i ett nytt. Det var nog väldigt svårt för henne och det skar i mit hjärta när när hon sa till mig när vi åkte bakom flyttbilen; där åker hela mitt liv...... Det är märkligt hur livet kastar oss runt ibland och hon har frågat mig; varför händer det alltid nånting mot oss? Men då svarade jag ; bättre oss som vet hur vi över lever än nån som inte kan ta sig ur sängen för att dom fått en finne!

Men idag tror jag att det var lite bättre och hon har kommit till rätta i sin fina lägenhet. Allt kommer att lösa sig till det bästa, hon skulle inte nöja sig med mindre.
♥ dig min vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar