onsdag 25 november 2009

Julhetsen-it´s a go!

Julstressen har infunnit sig. I mig, på jobbet, i hela stan. Jag börjar bli stressad över att inte hitta dom perfekta julklapparna, på jobbet tok beställer alla kunder julmat. Då menar jag ALLA. Jag ringer ju ganska många restauranger så man blir lite trött på att höra samma hela tiden, så då blir man glad av att få ringa ett gatukök. Men va säger han på bruten svenska då?? " jak trur jak ska gora än joltallrik"! WHAT??!! NÄ DET SKA DU INTE! Men lika fan sitter jag där och rekommenderar vad han kan lägga på den....det är ju mitt jobb.
Va en hysteriskt snabb sväng på stan för att köpa saker som varit slut ett tag, och där va julklappsinslagningsborden ( ingen särskrivning här inte) väl bemannade.
Blir vi hysteriska? Glömmer vi bort varför vi firar jul? Är det för att få julklappar eller är det för att umgås med familj och vänner?För min del är det nog både och. Jaaaa jag äääälskar att få julklappar och köpa. Men jag är inte kräsen, jag skulle kunna bli glad för en hemslöjdad smörkniv som han i IKEA reklamen gör, fast det beror ju på vem som ger den förstås......
Nä jag njuter mest av att vara hemma med min underbart galna familj som tokspelar spel och är allmänt härliga. Det är en högtid som är till för att föra oss tillsammans, och sen finns det väl ingen tid på året som kyrkan är så vacker! Med granar och ljus, det blir liksom varmt i hela själen. Så njut av julen! Hetsa inte igenom den.
Nu ska jag sova och vakna till dagen så jag får åka till Enviken,Falun och min brors realesefest!
Ses!

2 kommentarer:

  1. Nice att få kommentera! Har försökt ett par gånger men ger alltid upp. Ja, julstress... julbord... snart ska jag börja rulla köttbullar. Men det blir inga 60 kg den här gången. =) Ha de gott!/ Ume- Marie

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha...nä det va ett tag sen det va 60 kg. Sista året vi körde rllade vi 90 kg samt att jag stod i papiljotter i håret och tokrullade i sista minuten...skulle ju showa oxå vettu.Kra´m

    SvaraRadera