lördag 17 april 2010

Gravar i rondellen?


Vaknade i morse och tittade ut, men vad ser man då: fyra gravar med vita kors mitt i rondellen utanför!!?? Kan inte svara varför men när jag åkte förbi och läste på korsen stod det , Dartanjang,Mazarin, Loranga och Tjyven Gustav.....Ja jag säger då det. I vintras va det snögubbar där och nu är det en liksom nån som begravt en hel barnbok där.......

Idag har jag städat och gjort en lördagssnackis med , mamma,svägis,Ida,Pen och brodern. Så åkte jag och went slumming eller som jag ser det gav vad jag kan till the less fortunet....Jen undrade hur jag kan se det så då vi varken bidrog med pengar till nån insamlingsbössa eller skaffade oss fadderbarn. Men jag anser att dom kanske inte träffar väluppfostrade Dalkullor varje dag och då är ju det ett litet bidrag....Först var vi på Lidl, där snodde en utländsk kvinna dom två sista saladshuvudena mitt framför näsan på mig, och när jag skulle fråga expiditen efter mera så kände jag verkligen att jag var på fel ställe....jag sa till Jen; tror du han kan svenska? Ja det kunde han och va riktigt otrevlig. Så dit åker vi inte mer.

Men vi snäppade upp oss och åkte till Ö & B efter det och där var det en utländsk kvinna som inte kunde få tyst på sin skrikande unge så handladet gick snabbt!

Varför åka utomlands när man kan få hela kitet genom att besöka förorten!:)
Nu får vi se va kvällen har att erbjuda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar