lördag 12 juni 2010

Girlsnight & Palace last night ahead!

Har spenderat dagen med att shoppa med Jen. Det blev allt från balkongblommor till alkohol.
Nu ska jag göra en paj och invänta Karin. Så ska vi gå ner till Pen på tjejfest innan vi ska gå till Palace för sista gången.

Palace har funnits som danshak i den här stan i typ 45 år är välkänt i detta avlånga land, men tyvärr har dom drabbats av dålig ekonomi och Stig och Alex var tvungen att sätta företaget i konkurs. Sånt händer...även om man känner sig som den enda som drabbats av det vid tillfället. Jag vet precis hur dom känner idag, att ha ett företag med anställda är som att ha ansvar för en hel familj och förlusten av en hel familj är förödande.............Företaget sväljer också allt som kommer idess väg som tid, privatliv och pengar och när man inte har det längre blir man tom och börjar tvivla på sin förmåga att prestera, men jag hade tur och ha min familj och min jobbfamilj samt vänner som har peppat och funnits där.
Stig och Alex kommer säkert att hitta något annat som tillfredställer kreativiteten som en egen företagare besitter.....och jag ...jag är fortfarande kreativ om än lite på paus just nu!:)

Det är iallafall fruktansvärt tråkigt att ytterligare en nattklubb i den här stan stänger inom ett år, tidigare va det ju Bomullsfabriken, men det verkar inte som fastighetsägarna är intresserad av att ha restauranger i sina lokaler....för riskey buissness förmodligen, men dom vill säkert gå ut nånstans, men i nån annans lokaler förmodligen.....
För mig har Palace varit ett exlusivt och glammigt ställe där man gärna klär upp sig lite extra när man ska gå, och nu kommer det inte finnas nåt sånt kvar. Ägarna har alltid varit mån om att finnas där, som förebilder alltid uppklädda och artiga, man har alltid känt sig välkommen och jag har ofta tänkt "hur fan orkar dom med alla fulla, dryga, pratglada människor varje helg" men det har inte verkat bekommit dom. Så nu är det sista gången vi ser Alex och Stig i entrén, sad but true.......Jag säger väl tack för dom här åren och vi ses igen!
Tonight I´m not takin´no calls cos I´ll be dancin´!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar