måndag 12 juli 2010

Nä jag klagar inte!

Älska värme,älska värme,älska värme.....Mitt nya mantra för att jag inte ska klaga över att det är varmt. Men ....jo det finns ett men.....idag var jag hos frisören och så fort jag satt mig i stolen visste jag ; HÄR FINNS INGEN AC!
Hon bäddade sedvanligt in mig i handduk runt nacken och en tät, fuktinneslutande frisörcapé runt hela mig och småtjattrade som den underbara kvinnan alltid gör! Jag kände direkt att det här kan inte sluta väl.....Det tog väl max två minuter innan jag började känna svetten rinna på ryggen och i pannan, så säger hon "jag plattar lite innan jag klipper" JAAA, människa för gud skull tillför ytterligare en värmekälla!Hon plattade och jag svettades.....Men jag klagade inte....
Om ni tror att en klippning tar tid så ska ni veta att jag hade även bokat för slingor....bra jobbat Kiki för du ser ju inte ut som en superperoxiderad-trailerpark-blondin i slutet av sommaren iallafall, nääää kör på bara speciellt när man får sitta i en värmekälla till medan det verkar!!
Hon försökte vara vänlig och säga " vi kan köra utan värmen, men då får du sitta tio minuter extra" ...vänta nu tio minuter extra...jag är hungrig, trött och min klänning sitter som en snorloska i mitt arsle.... NÄ, vi kör värme.Efter två timmar och fyra schampooneringar va jag klar, och det klart jag blev snygg och det klart hon är fantastisk men jag visste inte hur fort jag skulle komma hem! Försökte förhandla om att jag inte behövde blåsa håret men det gick inte, det skulle göras färdigt!
Väl hemma ringde Karin och gav mig det bästa erbjudandet på hela dagen; BADA!!
Så nu sitter jag äntligen avkyld,snygg i håret, mätt och njuter av värmen.
För jag tänker inte klaga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar