lördag 24 juli 2010

Roadtrip del 1

Efter en svettig, stressig morgon ( nä jag klagar inte, lägger bara fram fakta) så kom jag och Bell iväg på vår efterlängtade roadtrip destination Kalmar! Första stoppet blev på Värdshuset i Ringarum, en kund till mig som jag ville heja på och vi behövde kaffe. Speciellt jag som fick så starkt kaffe på morgonen att jag inte kommer att sova på tre dygn förmodligen....Vidare åkte vi till Västervik där vi stannade på Lager 157, favvo affären som vi alltid besöker i Sågmyra annars men nu finns i liten skala på vissa ställen i Sverige. Lite som att jämnföra Coop och Konsum. Och den här filialen va verkligen ett Konsum, inte alls stort, men vi lyckades göra av med pengar ändå.... Vi såg också en man med "flugor i trumpeten" som Bell utryckte det, han kunde nämligen inte låta bli "trumpeten" när han stod brevid oss i kön utan kliade hysteriskt.....Nu är vi iaf i ett blåsigt och regnigt Kalmar. Karin som är på besök hos släkten på Öland, har tagit sig över bron, och nä Bella man behöver inte betala tull för att åka över den....så nu är vinet upphällt och jag ska hoppa in i duschen för en make over. Dock har jag åkt ifrån kam,borste,puder och plattång.....vill inte ens förklara varför.
Jo just det Bella hittade en ny morfar i hissen som hon tänkte lämna mig för...men jag höll i!
Återkommer med mera imorgon!!!
Nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. är väl inget fel med 2 matskedar kaffe ist för två teskedar ?? :)

    SvaraRadera
  2. AMATÖR!!!!Du tar ju livet av mig!:)

    SvaraRadera