torsdag 19 augusti 2010

Augustifest!

Jaha då var den igång då; Augustifesten. Idag är det Rix FM festival i Wasaparken men jag tror jag passar på den, det blir nog indiskt och en filmkväll med min roomie och boyfriend istället.
Halvslummrade i soffan till en dokumentär om Bormann,Hitlers högra hand, och tänkte att jag fortsätter väl titta i sängen istället. Precis när jag satt på TV:n och lagt mig i sängen small det till och hela sovrummet lyste upp. Med tanke på programmet jag tittade på började jag genast tänka; " var är närmaste skyddsrum tyskarna är här!!!!" .....men Norrköping var inte under belägring utan SM i fyrverkeri startade!
När jag under ett par sekunder samlat mig kunde jag från balkongen se när Smålands fyrvekerifabrik ...eller nåt...sköt upp dom finaste fyrverkerierna jag sett på länge.
Ikväll är det dags för förra årets vinnare -Göteborg och ikväll är jag beredd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar