söndag 19 september 2010

Valdag!

Då var det röstat och klart! Hade en liten debatt här vid lunch om saker och ting men jag har väl inte varit tveksam om vad jag ska rösta på. Men jag håller med dom som tycker att det är svårt och speciellt efter alla debattprogram där det bara handlar om att smutskasta så mycket som möjligt, det blir liksom ingen vettig fakta som kommer fram.
Även om Socialdemokrat har en trevlig klang, så skrämmer dom mig lite. Mona Sahlin.....jag har haft lite svårt att ta henne på allvar sen jag såg en gammal intervju med henne då hon låter som en kille i dokumentären "Snickeriet" , ni vet han " jag har varit raggare va, haft långt hår va, haft 22 tjejer va, hejs svejs va", hon lät precis likadant i den intervjun " va,va,va" och Göran Persson har väl redan satt sitt statement på henne när han sa " tänkande är inte hennes starka sida", vill vi ha en sån som statsminister, en som inte tänker. Sen har vi då hennes wingman från Vänsterpartiet ,Lars Ohly, han är ju kommunist och det är ju bra för honom ,men när han tycker att öststaterna har haft en positiv roll i för demokratin så är han väl ändå ute och cyklar? De rödgröna känns inte riktigt som de har någon verklighetsförankring, då de ska byggas mera moskeér och mera flyktingar ska in. Det är ju inte konstigt att som måste höja skatterna. Jag vet att det är oooootroligt känsligt att diskutera invarndrarpolitik och orden rasist och nazist är enkla att använda mot dem som öppnar munnen.
Men jag tänker så här: Jag anser mig själv vara en god kristen och kan bryta ryggen av mig för att hjälpa folk ibland, men om jag skulle öppna dörren till ALLA som behövde hjälp så skulle det ju sluta i katastrof. Min lägenhet skulle bli överfull, folk skulle kanske inte tycka om hur jag levde och börja ändra mina rutiner och möblera om, jag kanske skulle få lov att köpa in ett piano för nån tyckte om det, eller en häst för nån ville ha det, mina pengar skulle inte räcka så långt och även om nån kunde möjligtvis skulle kunna jobba och bidra med nåt till hemmet så skulle det bli tajt att försörja resten av folket. Vems normer, värderingar och traditioner skulle vi följa utan att trampa nån på tårna? Mina tycker ni självklart, men jag som äter allt från bacon till pölsa och dricker vin? Då skulle ju muslimerna och hinduerna gå i taket! Jag kommer också ut i morgonrock när jag duschat vilket inte klassas som modern burka direkt..... Det skulle helt enkelt bli kaos! Men om jag med mina medel kunde gå hem till var och en och hjälpa dem så kunde jag rätta munnen efter målet dit jag kom och jag kunde kontrollera mina utgifter lite bättre.
Jag värnar om mitt fosterland, mina traditioner och seder, och delar gärna med mig av dom. Nu vet jag att människor ider,är i nöd och svälter men jag tror fortfarande att hjälp på plats är mera hjälpande än att alla ska hit och trängas.
Nä jag är inte rasist eller något annat främlingsfientligt.
Jag tycker att det är Alliansen haft det mest sunda budskapet de senaste fyra åren och jag tycker nog att de har skött sig bäst i alla debatter också. Dom har ju iallafall inte haft en man som suttit och påvisat hur enkelt det är att använda bröstpump!
-fram för flera arbeten och företagande
-jämnställdhet
-RUT
-bättre skola
- bättre omständigheter för de äldre
Det viktiga är iallafall att alla röstar, vi ska vara rädda om vår rösträtt!

1 kommentar:

  1. Dina värderingar låter mer "mitten"en röd eller blå,hoppas att det blev ditt val med!

    SvaraRadera