fredag 22 oktober 2010

Vinterkyla

-6 grader var det när jag travade ut på min vanliga runda imorse! Isen har börjat lägga sig över sjön och frosten biter hårt i marken. Det var tur jag tog med mig understället, hade dock glömt mössan men hittade en gammal Kawasaki-mössa efter brorsan som jag snattade. Men det är iallafall skönare kyla än i Norrköping, torrare liksom och sen är det alltid mycket vackrare....
Väl hemma var jag ju tvungen att göra en favoritsyssla; läsa Falu-Kuriren! Det är alltid nån katt eller tant som gått vilse, sånt som är värt att skriva om. Idag var höjdpunkten väntetiden på däckbyten! En stor bild på en mekaniker på Olles däck. Sen hade också en kille i Leksand blivit lurad på bilbesiktningen?! Hu man nu kan bli det, men beskrivningen av "bedragaren" var bäst; " en stor man mellan 40-50 år med samma frisyr som Lasse Kronér" (!!!!???) Det kanske var Lasse Kronér? :) Och nu lyssnar jag på sök och finn på Radio Dalarna där man får efterlysa vad man vill, alltså att köpa. Hittills har det varit havrekärvar och skinntofflor. Det är så skönt att komma hem till en annan lunk där allt går mycket saktare och inte är så himla pretto som i Peking. Älskar Enviken! Nu ska jag ta en dusch och åka in till stan. Farmor behöver en ny parfym innan urnsättningen och jag skulle behöva en frisör. Sen ska jag nog kidnappa med mig min svägis också.......










2 kommentarer:

  1. Fina, fina bilder Kiki! Hoppas batteriet hinner bli ordentligt uppladdat innan du kommer hem till Peking igen :) Storkram

    SvaraRadera
  2. Tack Jempis! Ja det ska jag nog lösa...:) Kram

    SvaraRadera