lördag 18 december 2010

Qvarnen= kärlek!

18.34 gick tåget till Nyköping, 18.32 klev vi på. Jag har ju alltid varit lite av en tidsoptimist.... Glada över att ha hittat en nästan tom vagn på övervåningen korkade vi upp bubblet och satte på lite musik, men vår glädje höll i en låt och en klunk.Vagnen invaderades av små chilenska barn som satte igång att sjunga barnvisor. Som tur var så va ju resan inte mer än 45 min! Väl i Nyköping klev vi av på en perrong som var så öde att vi trodde vi klivit av på fel ställe? Inte en människa eller djur för den delen så långt ögat nådde. Vi gick in på Pressbyrån för att be om vägbeskrivning till resaturang Qvarnen som var vårt slutmål. Men han kunde inte hjälpa oss och vi fick börja gå, för taxi skulle ta 30 min (??!) att få. Men till sist kom vi fram och överväldigades av trevligheter. Kristoffer och hans pappa Mats som har restaurangen var sååå vänliga och bjöd oss på allt!!Och vilket julbord! Oh my! Om jag nånsin ska rekommendera någon att åka nånstans och äta julbord så är det dit. Jag tyckte tillochmed om köttbullarna och jag äter inte ens hemgjorda köttbullar. Dom hade verkligen ALLT, sillar i all former, och små söta burkar med en massa olika gott i som te x kräftceviche, rökt kött från alla tänkbara djur och en mycket god janne! Desserten kan jag ju inte klaga på då det var jag som valde vilka de skulle köpa, och till detta fick vi hemgjord snaps. Vi tyckte nog att "peppar/vanilj" slog både "havtorn/anis" och Skånen...... Det var underbart att uppleva ett så bra julbord och om ni tycker att våra tallrikar ser tomma ut är det för att vi var tvungen att ta av allt och då ta lite mindre......Nya vänner skaffade vi också, men inga vi kommer att behålla tror jag ....:)
























































Vi lyckades trycka i oss fyra vändor och åt nog nästan av allt. Sen lagom efter desserten kom Sara in med en varsin drink. Trevligt!



































Efter Qvarnen blev det nåt som hette Cocktails and Dreams dit kocken Erik tog oss, verkade trevligt men var fan var dansgolvet? Vi ville dansa men hittade inget dansgolv!




Så blev det taxi hem runt halv två......


Sista stoppet innan hemgång blev Hugos i Norrköping. Borta Bra men hemma bäst!:) Ikväll blir det lilljul with the girls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar