fredag 15 april 2011

Sthlm vs.Enviken 0-1

Jaha då blev det Enviken istället för Sthlm i helgen. Min syster och mamma skulle fira min födelsedag genom att överraska mig med en helg i hufvudstaden men så blev min morfar dålig och vi kände att det inte kändes bra att åka. Så istället ville jag hem. Det är så roligt att komma hem. Jag stannade på macken och träffade två vänner från förr som sa " tjena är inte du på trav med far din"? Nä jag visste inte att han var på trav för jag har inte landat hos mina föräldrar än...... Så underbart att alla har koll!:) Tydligen så försökte tre personer råna macken härom veckan, och det kan man ju tycka är enkelt i en liten by på 3000 invånare. Men icke. Två av dom gick in i butiken, en satt kvar i bilen utanför. Men två förbi passerande anade oråd och konfronterade flyktchauffören direkt med en mobilkamera i högsta hugg, och när de två i butiken kom ut var det två lediga poliser ute och gick som jagade och tog den ene, den andra togs av en bilburen ungdom som tagit upp jakten. Don´t mess with the Enviken-people!!! Nu ikväll fick jag, mamma och syster trots allt tjejkväll och vi har lagat mat och druckit gott och nu kollar vi på en livespelning med Robyn! Underbart! Oplanerat är bäst :)

2 kommentarer:

  1. Och idag får jag träffa dig!
    T´s träning är slut halv två, då kör vi raka spåret mot Enviken =)

    SvaraRadera
  2. Så härligt!!! Å vi sitter ju mittemot varandra nu!:)

    SvaraRadera