söndag 22 maj 2011

Onykter nykterist!

Lindas 30-års baluns höll till på Å-caféet i Söderköping och inleddes med välkomstdrink, fortsatte med en klurig tipspromenad om födelsedagsbarnet och avslutades med middag och fest! Maten var fantastisk och stor eloge till Maria som ställt iordning det hela, älskade den hemgjorda rostbiffen!Jag hade trevligt sällskap vid bordet, Isac, Karin och Fia. Sedan fortsatte trevligheterna på Hugos och även denna kväll lyckas en av mina vänner ta sig in innanför de avspärrade områdena, den här gången Ida som gästspelade i baren....oklar anledning :)
Det var en otroligt rolig kväll, trots att jag var nykter.
Ja då detta fenomen att vara nykter. Nä, jag lider inte av någon allvarlig sjukdom eller är gravid, jag ville bara köra bil. Lätt val kan man tycka, men inte i min umgängeskrets.
Jag känner mig lite som en smygnykterist, ja den motsatta alkoholisten, en sån som folk pratar om dagen efter " så ni Kiki, guuuud va nykter hon var, pinsamt, nån måste prata med henne, vi kan inte ha det så här, undrar om hon sitter hemma i veckorna och är nykter också isåfall är det ju tragiskt, undrar varför det blivit så här, hon kanske gömmer alkoholfria flaskor på jobbet också, har vi gjort något fel osv". Jag fick också höra att jag har roligt på andras bekostnad när jag är nykter...hmmmm jaha?
Det bästa av allt är att jag sa själv; berätta inte för Linda att jag är nykter för då går hon itaket. Hahaha...så sitter jag å dricker alkoholfritt vin hela kvällen för att det inte ska märkas. men jag har lika roligt ändå och eftersom ingen märker nån skillnad så är jag väl likadan som annars då, bara det att jag mår så mycket bättre idag! :)
Så hej jag heter Kiki jag är en onykter nykterist och nöjd med det! :)























































































































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar