fredag 12 augusti 2011

Äkta



I alla förhållanden gäller "ge och ta"-principen. Är man vänner måste man vårda sin vänskap, ringa, skriva eller på annat sätt hålla kontakten, acceptera varandra för vad man är, ta varandras dåliga sidor och dåliga dagar, vara lyhörd och ge tröst, peppa och glädjas, känna förtroende och vara ärlig. Samma regel gäller i en kärleksrelation och man kan aldrig bara "rulla över och ge upp" när det är lite motigt. Därför blir jag glad när jag ser att gåvan från min vän Jeanette verkligen har varit ett levande tecken på detta. Hon gav mig en blombukett för tre veckor sedan och den kämpar fortfarande för att vara vacker och stråla, och även om rosorna börjar ge vika så är de lika vackra.Den är ett levande bevis på hur man lyckas om man bara vill, jag tror min vän la sin kärlek i blommorna och jag blev så glad över den att den kände det!



Det är vad jag tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar