tisdag 22 november 2011

Bra och anus!

Jag blir fan galen på folk i den här stan som inte kan sätta på sig ett fukking reflex!!! Det finns inte snögnutta som lyser upp så man ser lite extra heller, men det verkar inte vara nåt som berör?
 Ja jag vet att jag tjatat om det här förut men det verkar ju inte kunnas sägas tillräckligt mycket?!
Jag anser att det ska var lika mycket böter på att utan reflex bara trava rakt ut i gatan, som att cykla utan lyse!
 Hur, HUR!!, kan man , återigen, lagstifta utan att vara tydlig att "herr Gårman" står INTE för" herr  Gå-bara", och jag kan ge mig faaaan på att det dom UTAN körkort som bara går!
För vi som har körkort, och bil, vet att man inte syns så jäkla bra när man är svartklädd och går i mörkret!
Precis som dom där idioterna som inte kan vänta när det kommer en lastbil utan ska bara gå, för det är vita linjer i backen, så är det bara. Undrar om nån tänker på miljön när dom tvingar tunga fordon att stanna eller att det är tillräckligt knöligt för yrkesförare att ta sig genom stan? Så vad gör tio sekunder av ditt liv för att vara lite hjälpsam?? Eller har ni försökt att åka över Drottninggatan en lördag? INGEN bryr sig om att ens titta på trafikkaoset som blir vid korsningen Ga Rådstugugatan-Repslagaregatan! idioter! Har den nya lagen lyckats då? Nä för olyckorna för fotgängare vid övergångsställen har ÖKAT sen den där jävla lagen kom! Men jag är säker på att dom beslutsfattarna har skäl för sin lön!!
Så.
Då har jag klagat av mig!
Nu till det braiga!:)
Brev!
Idag! När jag kom hem! Från jobbet!
En inbjudan till p-fest! Det är styleisch! Klart jag kommer! :) 

1 kommentar:

  1. Fotgängare utan reflexer som travar ut på vägen utan att se sig för, gör sig bäst under en gammal Skoda eller annan bil av dylik kvalité!!!!!!

    SvaraRadera