måndag 19 mars 2012

The wonder of music

Hela mitt liv består av musik. Från morgon till kväll. Det är i stort sett aldrig tyst.
På morgonen har jag nån slags meditationsmusik på medan jag powerwalkar, sen sätter jag mig ibilen och då beror det lite på vilket humör jag är på men nu på sistone har det varit Takida som fått sitta i bilstereon, men annars gillar jag Bandit med Bollnäs-Martin on the air.
På jobbet åker radion på vilket för övrigt är bara jag som har, mest Rix FM, men dom är lite nötiga och kör oftast samma låtar.
Så på väg hem blir det cd igen, oftast samma som på morgonen.
Väl hemma kan det bli vad som helst, oftast nån mix, eftersom jag gillar all tänkbar musik, eller om jag ska repa, då lyssnar jag på det.
Sen blir det väl en sväng med gitarren också.
Jag skulle aldrig kunna bli döv. Då skulle jag dö.
Sen kan jag heller inte leva utan Spotify som jag använder dagligen.
Idag har den fått gå hela dagen då jag haft ruggig huvudvärk, vaknade med skiten, och det enda jag ville lyssna på var meditationsmusik och Enya. Mycket avslappnande!
Nu ska jag lyssna in dopmusik.
Inte den vanliga kanske men den är bra.

1 kommentar: