onsdag 18 april 2012

Kiki vs. banken...igen

Idag skulle jag åka till en av mina banker och sätta in pengar.
Det kanske låter skitlätt men det var det inte.
Stressad som jag är så måste jag ju kolla allt så jag får ut det mesta av min tid under dagen, så jag kollade naturligtvis på nätet innan jag åkte om öppettider.
Danske Bank kassan öppen 10.00-12.00.
Eh va? Ehh...näe? hahaha...tryckfel på sidan.
Jag ringer istället.
"-Hej jag skulle kolla vilken dag ni har längre öppet så jag kan sätta in pengar"
"- Du kan sätta in pengar mellan 10.00 och 12.00 VARJE DAG * stolt*.
"- Hehehe, nämen jag är varken pensionär, arbetslös, mammaledig eller sjukskriven, jag har ett dagjobb"
"- Ja jag förstår, men det är dom tider som är, och du ska veta att Danske Bank i Norrköping är en av få som tar emot kontanter"

Ja så här pågick den här konversationen i några minuter och hon i andra änden rekommenderade att jag skulle gå till Forex som dom har avtal med till sist.
Lite spydigt sa jag att min andra bank har öppet till 18.00 så då går jag dit med dom.

Jag kom till Swedbank kl 17.00 och tog kölapp. Visserligen stod det kassan stängd, och såg ut som ett ödelagt grekiskt bankkontor ( dom är väldigt kala, lite krigshärjade och ingen mysfaktor alls) men jag antog att det var nåt fel och tog lapp på knappen som tillhörde " kundtjänst" istället.

Väl framme i kassan.
" Jaha ska du sätta in pengar ...nä det går inte, kassa är stängd, det går bara fram till klockan 15.00"

WTF??!
WTFWTFWTFWTFWTFWTFWTFWTFWTFWTFWTFWTWFTFWTFWTWFTFWTFWTFWTF??!

Jag blev till sist hänvisad till en insättningsautomat, där jag efter många om och men fick in mina pengar.

Alltså summan av kardemumman; För att ha en bank med personlig service så ska man ha Forexbank?
Banker vill ha dina pengar men inte ta i dom?
Då var det de där med service igen. Vi kan knappt ta lunch för ingen svarar mellan 11.30 -12.00!
Jag upphör aldrig att förvånas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar