tisdag 10 juli 2012

Detta älskade -hatade forum!

Jag har ju inte skrivit på så länge så jag känner att jag har massor som ska ut här!

Då kom vi ju in på Facebook igen.
Jag har sagt det förut; jag gillar fejjan, hänga på fejjan, uppdatera fejjan, kommentera på fejjan och diskutera på fejjan.
MEN! Precis som andra saker man gillar så kan man också OGILLA saker om samma sak.

Först på toppen måste jag ta FB-mobbingen. Jag har sett den och den existerar, i alla former.
Det är inte bara bland tonåringar även om den tar sig den värsta formen där, bland osäkerhet och kroppsfixering. Ja man kan undra varför man behåller sk FB vänner när de skriver saker som " du är ful" , " du är fet" " jag skulle aldrig vara ihop med dig" mm , men tänk er själva hur det var i skolan.
Det klart att man vill vara kompis med skolans coola killar, och då tar man skiten som skrivs.
Men den finns bland oss vuxna också. Det finns dom som böjer ryggraden ur led för att få en vänlig kommentar bland alla andras.
Jag har sett en tjej som alltid svarar upp på en killes inlägg där han då och då frågar om sällskap att göra olika saker.
Hon svarar ofta att hon kan var sällskapet. Jag har aldrig sett att han har svarat henne.
Nä, jag tror inte att han ringer eller SMS:ar henne som svar då jag sett ett inlägg då hon faktiskt klagade på att han aldrig svarade henne.
Varför ha henne som kompis om man inte är intresserad av att inte ens svara på det hon skriver.
Även de selektiva finns med i den här. Dom som väljer vilka vänner dom vill tagga och tacka.
Det beror lite på vem man vill synas med....Skäms! Vänner är inget man står och väljer bland, nästa gång står du ensam.


Inte så långt efter kommer Relationskriget.
Den sårade.
Den som inte har mera kvar än FB att vädra sitt liv åt.
Det är oerhört tragiskt att se hur man kan tokkränka en annan människa offentligt och hur långt det får gå innan nån sätter stopp?
Nu är det vuxna jag pratar om, som beter sig som barn.
Gör upp i rätten, hemma, eller aldrig men skäm inte ut er på FB!

Så strax efter kommer den säsongsnya ALLA BORDE VETA ATT VI GÖR NÅT PÅ SEMESTERN!
Det dricks fastän det är tisdag, lägg upp en bild på en importerad öl.
Årets första dopp, lägg upp en bild på vatten i någon form.
Ni förstår, va? Alla tänkbara aktiviteter kommer upp, å shame on you om du inte gjort något på semestern!

Så en favorit i repris. En som jag trodde var borta med dagens alla smiley-finesser men icke!
**** dom där.
*skrattar*, *ler*, *asg* bla bla bla.
Vi förstår att ni skrattar genom att göra :) eller :D för den är oftast med i samma mening.
Vissa förtydligar genom " hahahahaha" *skrattar* :D.
Nähä?

* svimmar * lite....


2 kommentarer: