lördag 28 juli 2012

Svärdsklova -beroendeframkallande!

Det blev en spontanresa till Nyköping och Svärdsklova igår! Det är mina gamla kunder Kristoffer och Mats på Qvarnen som har den restaurangen, så jag blev bjuden på en övernattning med middag och vin, även så Ida och Lelle. Kristoffer tog denna fina bild på oss....

....och även den här fina benbilden....

I stugan riggade vi upp bergsprängaren på stereobänken Svannäs.

Ida redo för middag, hon valde Sörmlänskfiskgryta med vårlök , blekselleri och saffransaioli. Till det hembaktbröd.

Lelle käkade Sommar anka med färskpotatis, savojkål och sparris

Kristoffer är alltid lika social med gästerna

Glada matgäster

Våra förätter var lyxig lidelsefull lax. Inlagd lax med sötsura rotfrukter och fänkålsgrädde.

Sedan tog jag en Wallenbergare på gös och pilgrimsmussla. Dillskum och potatispuré. Det bästa jag ätit i mitt liv. Men det säger jag varje gång jag äter deras mat! Den är outstanding och många har att lära av det här köket. Det lagas mat med själ och hjärta och det märks tydligt! Ett besök på restaurangen i Svärdsklova är ett måste i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar