tisdag 18 december 2012

Årets julångest presenterad av .....

....ja det vet i tusan vem jag ska skylla den på, men den blir bara värre för varje år tror jag.
Uppenbarligen är det tredje året i rad som den kommer smygandes på mig, jag läste förra årets inlägg om samma skit då jag tyckte orden var bekanta.
Undrar om det är bara jag som har den här ångesten? Nu tycker jag bara att jul förknippas med en massa måsten, stress och låtsasstämning.

Jag får prestationsångest för julklappar jag måste köpa, även om det är jag som vill att vi ska ha julklappar.
Men idag kan ju alla köpa det dom vill ha själva, och barn får det dom pekar på i tid och otid.
Jag tittade på Astrid Lindgrens jul häromkvällen och insåg att jag skulle vilja ha en sån jul en gång, fast jag tror att jag hade nog det när jag var liten.

Jaja det blir nog säker jul i år med, på nån annans sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar