onsdag 13 mars 2013

Polisens fel....igen!

Sluta med mig å skylla alla jävla fel på polisen!
Så fort nån har blivit skjuten eller skadad i samband med ett brott så är det polisens fel??!
Hur? Igen. HUR kan det vara det??
Nu senast två 20-åringar ( och för att spä på krokodiltårarna lite till " 20-årig småbarnsfar") som stulit bensin och kört ner i vattnet.

Jag undrar bara hur allt detta kom till att bli polisens fel?

1. *Vi stjäl bensin. - Inte polisens fel. Jag anser; föräldrars-fel i dålig uppfostran. Man får inte stjäla bensin.

2. *Helvete polisen jagar oss! - Polisens jobb när något stulits. Jag anser; föräldrars-fel eller som man bäddar får man ligga.

3. *Jaha nu fällde dom ner bommarna också!Vi kör igenom! - Något som görs automatiskt när bron är uppfälld. Jag anser; möjligtvis körlärar-fel , bristfällig undervisning. Bommar betyder "stanna". Bommar betyder "kör inte igenom" .

4. * Bron är borta vi kör ändå! - Kommentar överflödig. Jag anser; kan vara passagerar-fel,alla myndighetspersoner är här ute ur bilden, föraren verkar ju ha brustit på så många punkter så här borde ju ändå person nummer två gå in " för fan stanna bilen, bommarna var nere och bro är borta. Logik ,killen, logik."

Hur vi än vänder på det så kan det inte vara polisens fel?

Ja dom kunde låtit bli att beordra att bron skulle upp. Men dom ansåg väl att det var ett logiskt sätt att stoppa en bil.
Det bet ju dock  lika mycket som att 2013 ropa till skräniga ordningsstörare på 20 bast " nu är ni tysta annars ringer jag polisen".
Man får liksom ett hånskratt och ett flipped finger.
Och varför blir det så då?
Jo för att så fort något händer så ska det skyllas på polisen! Idioti.

Vad skulle dom gjort då?
Skickat ett meddelande på FB och bett dem lämna tillbaka bensinen?
Kom igen asså.

Nä det enda man kan skylla på här är IQ. Hos de två 20-åringarna. Det är otroligt korkat att stjäla bensin, smita från polisen, köra genom en nedfälld bom, försöka göra ett Mc Gyver-hopp över en bro. Tro att man är odödlig.
Och tyvärr Aftonbladet, ni får inte mig att känna mera sympati för att ni skriver " 20-årig småbarnsfar" , ni får mig bara känna äckel och tacksamhet över att den personen med sin logik ska inte uppfostra ett barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar