måndag 2 september 2013

Dieter och onyttigheter..

Jag älskar mat.
Det har jag alltid gjort och har alltid ätit vad jag vill när jag vill.
På senare åren har jag dock valt bort vissa rätter som jag kanske inte tycker är så goda eller som jag anser inte är så nyttigt. Tex pommes, köppizza, övrig snabbmat. För det verkar ju som saker sätter sig så lätt på fel ställen.
Nu i sommar har det ju blivit ett ton grillat men jag har försökt hålla det till mest sallad, dock har det ju slunkit ner en massa färskpotatis i den där salladen och en handfull pomme då och då.
Så nu är sommaren över och då behöver man ta tag i nyttigheterna igen.
Men jag är inte så troende på dieter, jag är mera troende på träning och motion.
Nu är det ju poppis med 5:2 dieten har jag förstått.
En kompis ska börja köra det och jag kände mig frågande vad det var och frågade en kollega som förklarade att man fastar 2 dagar och äter 5.
Jojo, fick jag upp i huvudet. Alltså inte säjningen ( som är ett ord jag uppfann nu) "jojo" utan " jojo-uppochner".
Men det kanske är bra vad vet jag...?

Kan vi inte bara skita i dieter och träna istället. Man blir ju också så mycket piggare av det, gladare och sover bättre.
Så äter vi när vi är hungriga, sover när vi är trötta, tränar när vi känner abstinens,  pussas när vi är kära och visar varandra uppskattning när vi känner att vi behöver!

2 kommentarer:

  1. jag gillar den totala vändning och inställningen i det blogginlägget. skit i dieter och var snälla mot varandra istället! haha. du är galen. världen behöver fler som du!!

    SvaraRadera