måndag 7 oktober 2013

The weekend

Jaha då var det måndag igen.
Helgen har varit en matlagningshelg.
I fredags bjöd jag Bella, Isac , Jempa och Mulle på helstektfläskfilé, potatisrulltårta, med kantarell och svarttrumpetsvampsås.Det uppskattades väldigt mycket och jag var själv nöjd med resultatet.
Sedan spelade vi Taboo.
På lördagen blev det en lååångprommis och sedan städa hela dagen!
Men jag hade ändå energi att göra kräftsoppa med vitlöksbröd till Jempa på kvällen.
Bella fick sluta tidigare och kom lagom hem till lite quiz och sedan sammanstrålade vi med Hollertz och Ellie nere på Stopet.
En trevlig kväll med lagom mängd som inte gjorde så jag behövde ligga och hålla i håret i söndags utan kunde ta en skön promenad och sedan bjuda min sambo på frukost! Våfflor med vaniljsås och färska bär!
She loves me!
Nu börjar vi om igen...logiskt nog med måndag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar