onsdag 16 oktober 2013

Tut-idioter!!!!

Igår kväll runt 22.00 -tiden började det.
Nu bor jag på Kungsgatan mitt inne i stan så jag är van.
Det bor folk från andra nationer här och deras favorit syssla när någon har gift sig är att åka i karavan och tuta. Vi nöjer oss lite stillsamt med att hänga burkar bakom bilen för brudparet, men den här folkgruppen vet hur man påkallar uppmärksamhet på riktigt.
Så jag trodde naturligtvis, även om det var lite sent, att det kunde röra sig om något sådant.
Jag vill inte att ni ska tro att jag tycker det är okej på nåt sätt, att åka runt utanför mitt hus och tok-tuta. 
Nej. 
Nej Nej. Icke.
Men JAG får ju ta seden som den kommer...heter det va...eller?
Hur som helst så såg jag sågningen från tyska fotbollslandslaget och gick och la mig.
Det tog väl inte speciellt lång tid förrän dessa tutande martyrer kom farandes igen!!
Jag för sökte dra en kudde över huvudet och tänkte dom åker väl förbi igen.....
Nä.
Det var som dom hade parkerat framför huset!!
Då kan man tycka att det borde bli tyst snart eftersom jag bor bredvid polishuset, men det verkar vara obemannat på natten så det var då ingen som reagerade där.
Ja jag vet inte hur länge det pågick eller varför detta jävla tutande pågick och  om det var bröllop, nåt fredsfirande eller nåns moster som fått barn, men jag somnade iallafall.

Nu kommer frågan: 

I trafikförordningens fjärde kapitel och åttonde paragraf står det följande: 
" Med ett motordrivet fordon får onödig eller störande körning ej äga rum i bostadsbebyggelse.
Föraren av ett sådant fordon skall i övrigt anpassa färdväg, hastighet och färdsätt så att andra inte störs i onödan"
Så att åka och TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTAAAAAAAAAAAAAA en hel natt måste väl ändå halka in under den lagen? ELLER??
En man i Fittja blev ju åtalad för att han åkt förbi och tutade utanför moskén när de hade böneutrop och då måste ju samma lag kunna tillämpas här? ELLER?
Nu har jag förvisso inget böneutrop men jag vill gärna sova, kunna prata i telefon och ha fönstret öppet utan att behöva delta in någons firande av något slag.
I vissa länder skjuter man med gevär och så när man firar.....up next?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar