tisdag 3 december 2013

Sömnbrist

Ja jag har nog lite sömnbrist.
När jag är vaken så jobbar jag, när jag kommer hem tänker jag på vad jag jobbat med och när jag ska sova tänker jag på vad jag ska jobba med dagen efter.
Men inatt blev det ordentlig sömnbrist med fyra timmar på akuten....
Nä det var inte jag och ingen dog, men det var jobbigt för den stackars patienten.
Det går ju liksom inte snabbt på akuten och jag vet inte varför det heter akuten, det borde kanske heta "väntrummet" eller nåt istället. jag förstår att det finns folk som behöver komma in snabbare men att hålla en uppdaterad vore ju bra. Typ som inom restaurangbranschen. Om vi skulle vara akuten så skulle det låta typ så här när vi kom till bordet efter de suttit två timmar och väntat på maten " vi var tvungen att ge maten till en som var mycket hungrigare än er men snart blir det er tur  så fort vi också har ätit".....
Okej.
Men allt gick bra och hjälp fanns och vi till och med skrattade lite åt en vilsen kvinna, ja hon jobbade där alltså, som vi inte riktigt vet vilket syfte hon hade där....hon kan ju ha varit patient också nu när jag tänker på det.
Nu ska nog John Blund få ta vid snart.... *gäsp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar