söndag 8 december 2013

Work and relaxation

Att varva jobb och fritid går ganska bra. För mitt jobb är roligt.
I helgen gjorde vi färdigt loungedelen. Den blev jättefin och mysig och gäster slog sig ner på en gång.
Jag är så tacksam för hjälpen, Magnus som fixar när jag behöver grejor och Chrill som fixar när jag skruvar fel.
Men alla på mitt jobb gör ett så bra jobb och ibland tycker jag att många beter sig orättvist mot dem.
Jag brukar säga att det enda stället man verkar få klaga och bete sig som en grottmänniska är på restaurang.
I helgen hörde jag en kvinna som satt ett bord bredvid mig klaga. Jag såg henne  komma tillbaka från baren efter att ha stått där i ca tre minuter, jag såg när hon gick dit och klockade henne, det är en del av mitt jobb. Hon kom tillbaka ursinnig och sa till sina vänner " jag har stått i minst tio minuter och väntat och ingen kommer" (lögn 1), dom mumlade något till svar men hon fortsatte, " alltså det finns INGEN på hela stället" (lögn 2) det var två servitriser som en bar ut mat och den andra tog betalt vid ett bord. Hon var såååååå arg och fortsatte högljutt klaga.
Jag undrar hur det skulle emottas om jag gjorde samma sak på tex folktandvården, där har jag aldrig kommit in på utsatt tid nån gång. Börja härja och gapa om att det inte finns nån hjälp eller på vårdcentralen?
Om jag inne på banken skulle gå fram till disken och skrika " hallå, hallååååå, hallåå jag var före honom" och sedan klaga högt om jag inte får hjälp " jävla skitservice här asså"!
Inne på Mc Donalds börja smälla alla ballonger som sitter uppsatta , bli förbannad på SAS som tar fullt betalt trots att det är så nära inpå jag ska flyga eller ställa till en scen för att jag inte få gå in på gymet med en kompis på mitt träningskort ?
Å då skrattar ni och tänker " så kan man ju inte bete sig".
Jasså? Men det händer ju varje vecka hos oss.
Att bete sig som en pajas på krogen är tydligen heeeelt legalt.
Men i mina ögon är det inte det. Service som service.
Tänk på det nästa gång ni går ut.
Men vad hände då i baren för den stackars kvinnan? Jo vinet hade tydligen tagit slut och bartendern gick och hämtade en låda till. Det tog ca fyra minuter.
Vi satt på akuten härom natten och när jag frågade om hjälp efter två timmar blev jag idiotförklarad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar