fredag 25 april 2014

Den eviga historien.....

Gårdagen var riiiiiktigt rörig.
Den här uteserveringshistorien som håller på att gå mig på nerverna hade sin fortsättning...
Bakgrund: Kommunen har beslutat att alla uteserveringar inte får ha trall "gatan är vårt golv" heter det.
Det vore ju jättetrevligt OM alla gator vore platta!
Men vi har kullersten och skit utanför oss och vi vet ju alla hur roligt det är att sitta på en vinglig stol vid ett lika vingligt bord.
Jag håller på att tjata ihjäl Tekniska Kontoret på kommunen om detta och igår var vi på möte.
Det var ju ganska lyckat att Östnytt levererade ett inslag om uteserveringarna under dagen också ( se här) 
samt att NT gjorde en intervju med mig och även han som har O´learys ( se här)
Mötet urartade och kommunen var inte alls villiga att svara på frågor, men vi verkade ändå nå fram då det socialdemokratiska Kolmårdstrollet idag svarade upp på kritiken ( se här)
Hursom helst var jag svinförbannad och aptrött på den här historien så när vi skulle quiza var det liiiite svårt att fokusera men vi kom ändå trea. Men jag och Erika som är min restaurangchef kände att vi hade en hel del att prata om så vi myste ihop oss på en trevlig pub och fortsatte diskussionerna till midnatt.
Idag är jag lite mindre arg men väntar fortfarande på besked.....
Jag , Erika och Paul Stanley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar