fredag 11 april 2014

Mindfuck!

Det finns vissa gånger jag undrar hur politiker tänker? Speciellt när det ska till och vara val!
I den här stan har den där tomten med mustaschen fått härja alldeles för länge och jag antar att det är för att Norrköping är en arbetarstad.
Men.
Nu kan vi väl ta och tänka till iallafall.
De nya reglerna för uteserveringar har fått mig att se rött iallafall.
När jag berättar det för folk som inte bor här tror dom att jag skämtar.
Vi får inte ha trall på vår uteservering längre. Det får bara dom som har en 5gradig lutning per 20 meter.
Det innebär att många trevliga uteserveringar ryker.
"Gatan är vårt golv " heter det.
Gatan tar också det gatan vill, säger jag.
Har dom en aning om hur många glas som åker i backen i veckan och som räddas av att ramla ner på ett trädäck?
I gatans golv så kommer det att gå sönder.....Fräscht. Vi gillar ju alla att gå runt i glas under skorna, för jag kan tyvärr inte dammsuga trottoaren.
Det är också känslan av att sitta på ett fint trädäck istället för på en vinglig stol man ska försöka hitta planläge till och klämma servetter under bordsben som ändå inte blir stabila nog och den där jäkla drinken kommer lätt att spillas ur på någons plagg.

Sedan är också avståndet som ska lämnas kvar på trottoaren utökat.
För att två permobiler ska kunna mötas.
Jag har inget emot permobiler men när fan blev det nedlusat av permobiler i den här stan??
Isåfall känner jag kanske att dom som åker permobil borde klaga på varenda butik OCH en hel del restauranger i den här stan??
De nya reglerna innebär att många får avslag på sina ansökningar om uteservering , det kan jag tycka rimmar illa med Destination Norrköpings vision om att vara en världsstad.
Vi får ytterligare en världsutställning i år , Harry Potter, efter succén Titanic förra året och räknar med ca 100 000 besökare.
De kanske är dom som åker permobil?
Vi har en stor festival som garanterat kommer att locka mera än förra årets 50 000 besökare.
Dom åker inte permobil.
Men vi har kommunpolitiker om aldrig verkar lämna sin hydda i förorten och göra ett besök på de befintliga , mysiga uteserveringarna vi har.
Ta permobilen om ni inte åker kommunalt.
Nä grattis till er med uteserveringar som inte disponerar gatan som ert golv! Ni kan känna er safe i år.
Själv ska jag bygga en Pers-mobil och den kommer att vara skitbred och jag ska kunna ta mig fram ÖVERALLT!
Speciellet i kommunhuset där jag också ska kunna möta en annan Pers-mobil!

2 kommentarer:

  1. Så jävla bra skrivet. Skicka in till NT!
    /Sussi

    SvaraRadera
  2. Tack göllet! Men dom är säkert sosseköpta dom oxå och skulle aldrig publicera nåt jag skrivit :)

    SvaraRadera