måndag 5 maj 2014

Yttrandefrihet

Idag när jag gick till jobbet så var det ett himla pådrag vid Hörsalsparken. Poliser och banderoller om vartannat och jag gick med lurar på mig så jag hörde inte folket skandera förrän jag tog av mig dom. Jag såg en kompis stå i folkmassan och frågade om det var gratis korv eftersom alla stod där. Men han svarade " nej Jimmy Åkesson är här och vi vill inte det".
Nähä?
Jag gick då runt och såg honom inringad av polis och SÄPO, folk omkring skrek " krossa rasismen" och " fimpa Jimpa", jag satte på mig lurarna och gick.
Jag gick för att jag inte hörde vad han sa då alla skrek så hemskt, jag gick för att jag tycker lika illa om människor som lättvindigt använder ordet "rasist" i brist på annat, jag gick för att jag skulle jobba för det verkar som de som stod där behöver min skatt, varför skulle dom annars kunna stå där mitt på dagen och skrika egentillverkade ramsor.
Nä jag är inte rasist.
Återigen.
Jag har vänner med olika bakgrund och olika läggning och jag älskar dom alla.
Jag kan tycka lika illa om en kurd som en svensk.
Men jag tycker att ALLA människor ska få komma till tals då det här är ett fritt land.
Jag tänkte på de invandrare som stod och lyssnade idag, många har flytt för att dom inte får uttala sig offentligt om vissa ämnen, dom får inte ha en åsikt som strider emot och dom får inte rösta på vad dom vill. Undrar hur dom tänkte när vi gör samma sak.
Jag kan hålla med om att det inte är lämpligt att stå och prata om att Adolf Hitler var en bra karl ( jag menar inte att SD gjorde det ) , men det är nog det enda jag kan säga att jag inte vill höra på våra gator. Annars tycker jag att man ska få säga vad man vill politiskt.
Jag är inte för att köra ut folk som behöver hjälp eller inte ta emot dem som behöver det, men jag är emot att inte kunna ge hjälp!
Jag kan lova dig att inte en enda av dom som stod där och gapade skulle ta in nån flyktingfamilj!
Men det här är mina åsikter och jag blir väl stenad för dom om jag skulle säga dem högt, eller kallad för rasist, för det är skitenkelt att säga att alla är rasister!
Lägg energin på våra uteserveringar istället!
SD med SÄPO

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar