måndag 23 juni 2014

Back to reality.....

Då var det slut på ledighet och sköna dagar.
Tillbaka till verkligheten och storstan.
Mitt jobb kan jag sakna ihjäl mig efter men det andra runt omkring kan jag hoppa.
När jag är ledig försöker jag hålla mig ifrån både telefon och FB, jag brukar blogga och instagramma men det är pretty much it.
Anledningen är dessa negativa grejor som händer på FB och alla jäkla felstavsmiffon som jag kan bli galen på.
Ja precis lika illa som jag tycker om fötter är felstavade statusar.
Du ska skriva EN rad och lyckas inte med det. Då är det nåt som är jäkligt galet....?
Jag jobbar ju även med FB eftersom jag har en arbetssida och sköta och svarar på meddelanden som kommer in den vägen så jag tittar väl på FB tyg 20 ggr om dagen.
Dagens roligaste:
" Nä jag vill inte lämna ut all info om mig själv!- sagt om registreringen på Bråvallas site om de nya kontantfria banden som man ska betala med.
OK. Jag förstår.
Men....suck..du lägger gärna upp bilder på dina barn, vad du ätit, gjort , hur du ser ut när du ska sova , har sovit, vad du och din käraste äter, dricker, hur ni ser ut när ni pussas och vilken outfit du tänker ha på dig idag.
Hur tänkte du nu? Var adress och telefonnummer ett långt steg ifrån den infon.....?
Dagens tragiska ( men också lite rolig): 
Det offentliga bråket.
Ytterligare ett par som valt att kasta ut sitt privatliv/ separation på FB.
Ja, why not liksom...? Vi fick vara med på dina fyra andra förhållanden du spläshat upp på FB så varför inte släppa in oss när det gets lite ugly....
Det roliga är att varje gång är hon " galet kär", " älskar dig mest av allt i världen min bejbi" och "du är mitt liv".
Jag tror ta mej tusan hon har nio liv.
Det är jättetråkigt när förhållanden brister, men kära nån sluta lägg upp ALLT på FB.
Det blir liksom lite pinsamt.....

Det är verkligheten och den får väl jag leva med, men min verklighet är så mycket bättre....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar