torsdag 17 juli 2014

Annat quiz

Igår bestämde vi oss för att prova Villa Fridhems live music-quiz.
Svala ville följa med och sedan kom även Sussi och Blida.
Men vi åkte ut något innan då jag var hungrig och törstig efter en lite komplicerad dag.
Det började med att jag insåg att det var Allsång med Åsa Sjöberg och Claes Löfgren när vi komut, och Åsa vinkade glatt när jag kom ( vrid på huvudet och vända sig om-situation 1) sedan  fanns plats att sitta ute och äta så vi gick in och träffade då Magnus som äger Villa Fridhem. Han hoppade raskt ut och började möblera om åt oss så vi fick plats ( vrid på huvudet och glo-situation 2) .
Så satte vi oss ner, precis vid scenen och hann väl inte sitta mer än en låt så sa Åsa " vad kul att du är här Kiki nu ska du få sjunga sen" ( nu glor vi allt vi kan för dom sitter framför oss- situation 3).
Vi fick en specialkomponerad plockbricka medans vi väntade på vårt sällskap och började äta, men snart hade jag en mick under näsan och fick sjunga ( wtf vad vi stirrar-situation 4) ...gott så tänkte jag men det var ju bara en liten hint det slutade med att jag fick gå upp och sjunga " Margareta" och Åsa klämmer orden " är man snygg och kan sjunga så får man komma upp hit" hahahahaha.....sköna människa!
Nu hade vi väl hela Villa Fridhem som glodde på oss!
Sedan var vi ju inte speciellt tystlåtna när de andra kom heller.
Hur det gick?
Vi vann! 39 av 42 :)
Sussi och Blida

Svala

Me and my little pony

1:a pris påsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar