torsdag 21 augusti 2014

Städa...the biggest waste of my time...

Tänk att varje sommar så lyckas jag prioritera bort städning!
Jag är så stolt över mig själv!
Vad gör lite jäkla damm i hörnen när det finns så mycket annat roligt att göra!
Men .
Nu har vi bott fyra vuxna i mitt hem sen i maj och det är inte riktigt som när jag är hemma och sladdar själv på somrarna...
Jag bor ju inte med grisar av nåt slag, men det blir ju smutsigare fortare...
Så igår fick jag nog och tokstädade hela lägenheten. Vi är ju också numera två i mitt sovrum, vilket betyder mera kläder och ingen mera garderob.
Jag ställde mig och glodde in i min garderob för att sen inse, igen, att " nä här finns ingen plats".
Jag var tvungen att kasta tre tröjor för att få in mina egna kläder.
Men jag fick i ordning på hemmet till sist.
Behöver jag ens säga att jag längtar till flytt och 140 kvm istället för 78......och jag tror att my little pony är nog överlycklig för att få hänga in sina kläder i en garderob...
Ja det är väl offentligt att vi ska flytta i december. 
Men det kan jag väl ta lite mera ingående senare... 
Tills dess lever vi som familjen Taikon en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar