torsdag 14 augusti 2014

Val och val och val och en massa val till!

Snart är det val.
I riksdagen alltså.
Jag tycker det är skitsvårt och det diskuteras till höger och vänster om vad man ska välja men ingen faller mig i smaken längre.
Jag kanske skulle ha startat ett eget parti...?
Igår slog det mig att välja parti till riksdagen är lite som att välja livspartner.
Det finns en massa att välja på och som verkligen kan marknadsföra sig så man faller dit, men dom står sällan för nåt när dom väl blir valda....
Väljer man fel parti är man fast med skiten i fyra år, precis lika illa som det kan vara att välja fel partner.
Dom har fördelar och nackdelar och man ska hitta den med minst nackdelar och som passar in på sin egen livsstil och delar ens åsikter.
Det ska vara nån man kan stå för och om som man inte skäms för att säga att man valt, nån som kan visa sig offentligt och föra sig.
Nån som ser till ditt bästa och inte skinnar dig, nån som du känner att du kan lita på och som stöttar dig vid motgångar.
Ja det är ta mej tusan stora likheter mellan att välja parti som partner.
Förut har jag inte haft några problem att välja parti.
Men jag har valt helt fel partner.
Nu är det tvärtom.
Att man inte kan få allt asså.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar