torsdag 2 oktober 2014

Överkvalificerad?

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om den där statliga inrättningen som ska hjälpa oss att få arbete när man är arbetslös.
Jag kritiserade dem för att min vän inte fick arbeta en viss tid och fick  då svar från en handläggare.
Jag visste inte att dom läste min blogg?!
Nä dom gör inte det heller men dom bevakar vissa ORD som finns med i bloggar , twitter och FB, ja all media. För gud förbjude om man skulle fara med osanning eller skriva något nedlåtande om denna inrättning.
Nu skulle jag skriva in mig idag och det var ju en upplevelse.
När jag suttit och lagt in allt, nog kontrollerat så jag fått med allt för att kunna få erbjudande och kunna söka allt som kommer in så kommer texten: DU FÅR ENDAST HA 18 KOMPETENSER INKL SPRÅK OCH LAND.
??!!
Ehh va?
Jaha så jag är alltså överkvalificerad?
Så jag fick sitta och ta bort saker jag är bra på för att det skulle passa deras mall!
Det här upplever jag som väldigt märkligt.
Men jag ska dit på måndag och får väl fråga den kompetenta handläggaren då vad det innebär...?

1 kommentar:

  1. LOL kan inte vara lätt att vara bäst på allt ;) pözz Swaget

    SvaraRadera