onsdag 29 oktober 2014

Städdag

Idag har jag och sväris varit på Persiska Palatset och flyttstädat!
Det var lite najs att göra en incheckning i min gamla "ungmöslya", men det är lite sorgset att se alla hål i väggarna som påminner om vad som suttit uppe.MEN jag har inga regrets utan trivs fantastiskt bra på landet och som sambo. Nu hade ju vi provat det här med sambo ett tag och visste att det skulle gå alldeles utmärkt då vi inte vill spendera en enda natt ifrån varandra.

Hur som helst hade min underbara svärmor erbjudit sig att hjälpa till med städningen, och det var väl en jäkla tur då jag inte flyttstädat på tio år....
Hon körde fönster och jag började med kök, vilket jag fastnade med att göra i fem timmar... Men vi brejkade i halvtid och tog en fika på Bråddway. Där spelade ironin in och min fd sambo och min fd svärmor satt och fikade. It spells AKWARD.
Nä det gör det väl inte egentligen men det var otroligt lustig att där jag avslutar ett kapitel så kommer han jag ändå bott där med just den dagen.
Men det kändes lite bra också även om jag hade tyckt att även dom kunde ha hjälp till att städa.....

Vi fick iallafall färdigt kök och badrum och ska fortsätta med resten imorgon.
Nu ska vi kura ihop oss till Bonde söker fru, eller jag kurar och den andra lider nog mest....
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar