måndag 20 oktober 2014

Tidlös?

Tänk vad tid kan ha betydelse.
Jag är ju sällan i tid. Men jag hinner oftast alltid i tid.
Jag anser inte att min tid är viktigare än någon annans så jag ser till att vara i tid.
Men det finns gånger jag tror att jag har all tid i världen. Det har jag inte.
Tiden är emot mig i vissa fall och nu har jag kommit till en punkt i livet då tiden nästan har passerat.
Men jag är ju envis som få och anser att så länge ingen har sagt att min tid är ute så har jag tid.
Tiden jag hade idag brydde sig ingen om att passa. Men jag antar att någon behövde mera tid så jag fick gott vänta på min tid.
När jag sedan fick min tid så fick jag veta att det finns lagar och regler runt tid. Det finns en lag som bestämmer vad som är en lämplig tid och inte.
Även om det visade sig att jag ligger ca tio år efter min fysiska tid så begränsas jag av att den fysiska är tidsbestämd. I lagform.
Dock finns det tid kvar och jag tänker ta tillvara på tiden och inte låta den rinna iväg.
Men tid är pengar och pengar är tid, frågan är bara vad jag är villig att betala för tiden.
Så nu är jag under tidspress.Mera än jag nånsin varit.


En tidlös design i ett rum fyllt av tidsångest.

Ja, ett finger vill jag ge åt den försenade tiden....

2 kommentarer: