tisdag 9 december 2014

Valfläsk.

Så då ska vi ha val igen.
Då ska FB fyllas med propaganda om alla partier...igen.
Suck....
Jag tycker att det dock är lite spännande att se hur vuxna människor med höga positioner blir som små barn.
Vi har pratat mycket och respekt och tacksamhet här hemma denna vecka då vi har två små som håller på att lär sig just detta.
Det känns dock lite hycklande att göra det när vi har styrande i det här landet som inte kan det ens.

Jag vet att inte alla tycker lika och det är väl okej? Eller?
" Vi tycker olika" hette ju en propaganda för ett tag sen, eller gäller det bara vissa saker?
Får man bara tycka olika om man har okejat med nån först.
I riksdagen vill man ändra en lag för att andra tycker olika.
Jag vill inte gå in i en butik till där det sitter en tiggare utanför dörren. Kan jag be om en lagändring så jag slipper det då?
Jag vill inte betala skatt på skatten, kan jag få ändring i lagen på det?

Jämställdhetsfrågan börjar väl också spåra.... Ödeshög ska ha en Lucia som är kille. Vad jag fått lärt mig så var väl Lucia en kvinna?
Men vad vet jag, jag bor ju på landet, det kan ju vara så att man får gå in på herrarnas på badhuset nu för tiden också, eller det kanske inte finns mer än ett omklädningsrum? Som det står "HEN" på dörren till.
För annars måste det ju vara diskriminerande.

Jag orkar inte.
Kalla mig bakåtsträvare. Eller rasist. Eller nåt annat fint för att jag inte tycker som du.
Jag tycker att det börjar spåra på riktigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar