torsdag 12 februari 2015

Bredbandsbolaget....orimligt eller rimligt?

Jag har haft bredbandsbolaget sen jag flyttade till Kungsgatan. Ja tio år.
Jag ville fortsätta ha det när vi flyttade då jag tycker att det har funkat bra.
Så i augusti ringde jag dit, ja jag ville vara ute i tid även om vi inte skulle flytta förrän november, och frågade då om jag kunde ha bredband och tv från dom.
Svaret var: det måste jag kolla och sedan fick jag ett mail på att det skulle gå bra och vi skulle kunna ha bredbands-tv.
Allt gott så och jag checkade av den på listan av " to dos" innan flytt!

I slutet av oktober ringde jag igen och skulle anmäla flytten med nya adressen.
Då kunde vi helt plötsligt inte ha Bredbandsbolaget som leverantör och jag hade blivit felinformerad sas det....
Jaha?
Ja ja lite snopen men tänkte att jag får väl ta nån annan då så jag sa att då måste jag ju säga upp den och vi flyttar 1 november.
Då helt plötsligt skulle jag få betala tre månaders uppsägningstid??

Men vänta nu!
1. Ska ni ragga en ny kund som måste ta min plats för annars kursar ni eller?
2. Jag ringde ju i augusti för att att säga upp det om jag inte kunde fortsätta ha er!?

Efter att jag blivit lite arg så fick jag ner det till en månad och jag betalade alltså för en månad jag inte kunde använda bredbandet...för att Bredbandsbolaget gett mig fel info....verkar rimligt....

Sedan ville de ha tillbaka modemet jag haft i fem år, ja jag bytte ut det en gång och svaret från dem då var " ja de håller inte så länge" men nu vill de alltså ha tillbaka det här....verkar rimligt...

Om jag INTE skickade tillbaka det skulle jag få betala 540:-!
För ett fem år gammalt modem...verkar rimligt....

Jag skickade tillbaka det efter alla konstens regelverk omedelbart!

Men så idag kom en liten faktura från BBB.
" Avgift för ej återsänt modem"- 540:-
WTF??

Suck varför kan inte allt bara funka!?

Kastar mig på luren och ringer upp BBB!
Japp 33 minuters väntetid.
Tack för det.

När jag väl kommer fram är det en vänlig Ida som frågar om jag skrivit kontraktsnumret på återsändelsen och sedan rabblar hon ett helt annat nummer än det jag har i mina papper!
Nä säger jag och rabblar mina siffror.

Men det hela slutade med att hon säger " jag men säger du att du skickat tillbaka den  så är det ju så och du kan riva fakturan"

Ja men det verkar ju rimligt!
Tack Ida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar