måndag 30 mars 2015

Farmare

Jag har smygtittat på ett program.
Till frulle varje vardag på 4:an play, hur tidigt eller sent det än har varit jag ätit frukost så har jag kollat.
Det är inte särskilt bra eller spännande, lite tröttsamt med intriger och olika bokstavskombinationer på folk men ändå har jag följt det... ( ?!)
Ja man vet inte varför....
Men nu är det slut.
Sista programmet var igår, alltså jag kollade på det i morse.

Hur har det varit i mina ögon: 

De tre första att åka hem, Elsa ( tyckte nog inte att det var roligt men skyllde på att hon "tappade bort sig själv" ) Daniel och JC , en förstoppad och en hungrig. Ingen förlust.
Den parallella världen , Torpet, bar sätt att öka spänningen i den så annars menlösa programidé egentligen...
Två av fyra åkte även hem därifrån, en röksugen och en uttråkad.
Lösnagel-Sylvia åker ut från Farmen och in på Torpet, in på Farmen igen för att sen åka ut och hem.
Men styrketränar-Ida och prästen Örjan kom in på Farmen och gjorde det bra.
Gnäll-Amanda, ADHD-Ros-Marie och Viktig Petter-Sebastian hade bestämt sig att mobba ut alla som kom in senare. Dock gick ju inte det så bra då de fick äta sin egen medicin efter ett tag.

Hur som helst, sist i finalveckan var Amanda, Jocke , Örjan och Alex. Ida åkte snopet ut precis innan och i en tävling utan förvarning.
Två dagar innan finalen och för att utse en person som gick direkt till final och en förste kämpe till kvarten kom så alla farmare tillbaka.
I det här läget så kom det äkta hyckleriet in.
Ni vet Tv4 som är " alla gillar olika", " rör inte min kompis" osv... och även i dokusåpor får man vara hur man vill mot varandra.

De starka i farmar-gruppen dvs ADHD-Ros-Marie, Viktig Petter-Sebastian och Lösnagel-Sylvia gick öppet i mobbing attack mot Amanda. De andra tittade på.
Ja lite som i skolan.
På rasten.
Det var pinsamt och plågsamt att se.
Det står utbildade människor, t o m en som är politiker och bara tittar på.
Och för Tv4 är det helt ok att sända det här.
Hade Amanda varit somalisk muslim hade det naturligtvis inte sänts eller tillåtits, men nu var Amanda blond tjej från Skåne.

Hon blev ju då naturligtvis förste kämpe och Jocke gick direkt till final.
Jocke som det flesta ansåg som den enda som var värdig vinnare av Farmen.
Hmmm, han som strejkade, inte orkade göra klart uppdrag och som ALLTID hade nåt att skylla på.

Det slutade dpck inte så bra eftersom han stod mot Örjan i finalen.
Den enda som jag anser som värdig vinnare av Farmen.
Han kämpade med alla uppdrag, gjorde det storbonden sa till om, satt en hel natt och tillverkade en ugn för att klara uppdraget, hanterade djuren utan problem, var trevlig och omtänksam.
Ja och han vann!

Så nu får jag äta frulle utan Farmen framöver.
Men jag kan ju alltid kolla på direktsändningarna från Riksdagshuset.
Det är ju samma sak.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar