måndag 2 mars 2015

Helgen, månadens årets höjdpunkt?

Ja jag hade sett fram emot det här!
Carola!
Jag såg henne senast 1984 i gropen uppe i Leksand tillsammans med Herreys!
Ja alltså hon var tillsammans med Herreys.
Jag stod inte på scenen med dom förrän 2004 och det var i Nyköping.
Total skillnad. På allt.
Men tillbaka till Carola.
Hon är ju en komplett artist! Så bra! Hela konserten.
Hon bjuder på sig själv, även om det kan bli lite svamligt ibland så är det ändå nån slags klarhet, lite som när två fyllon pratar-om helt olika saker ,men möts nånstans i slutet ändå.
Men hon drar sig inte för att bli lite privat och flörtade öppet med sin pojkvän Jimmy som är basist i bandet.
En timme var konserten, sen fick vi klappa in henne och hon körde tjugo min till.
Bra musiker, snyggt ljus och snygg scen.
Swaget och jag fick en bra kväll!
Hon kom in i en svart långklänning och började med Orups version av Främling.

Sedan åkte en del av och det blev kort kort samt fjäderboan till resten av Så mycket bättre- låtarna.

Extra numret genomfördes i collagetröja med nummer 83 på och en Boy George-hatt. Ja det var ju en hitkavalkad från 80-talet hon körde trots allt.

Rätt var det va så kom hon springandes förbi där vi satt...

....och hade jag inte höjt handen när hon ville high fiva så hade hon fått en high five i fejjan av mig! Det hade varit nåt.

Efteråt blev det lite eftersnack och eftersnacks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar