onsdag 6 maj 2015

Trix och fix

Jag vill bara va hemma och fixa. Som att det skulle vara höst så vill jag krypa in i mitt skal, med tända ljus, en filt, bra musik och bara pyssla.
Men det är ju maj och även om vädret är värre än i vintras så går det ju att vara ute och då måste jag vara det.
Men lite målningsfix har jag ändå hunnit med.

My little pony har gjutit lite experiment i betong som jag tänkte ha ute på verandan och nu har de fått färg.
Ett hjärta som får funka som dörrstopp har fått lite kurbits på sig.
Sedan en ljuskub som har fem dalahästar i olika färger en för varje familjemedlem,  jo jag vet att vi bara är fyra men det betyder att det alltid finns plats för flera. Så skrev jag " Where life begins and love never ends " på den. Då känner man väl sig välkommen?
Så till sist ett hjärta som är hälften så stort som det första och ska ha ett ljus i mitten har fått ett hjärta och texten " breiður rassin þurfa breiður buxur"  det är isländska och betyder "stort arsle kräver stora byxor".....behöver jag säga att det var den sista jag målade för dagen. Min fantasi hade då övergått till trötthet....

Idag blir det plantering tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar