söndag 20 december 2015

Njutbar ledighet!

Det var skönt med helg!
Ibland gillar jag mitt jobb så mycket att jag nästan blir irriterad när det blir helg!
Men jag antar att det är bättre än tvärtom.
Nu njöt jag faktiskt i fulla drag av min ledighet.
På lördagen startade jag som vanligt med en runda i naturen, kossorna skulle få äpplen och lite småprat och jag min dos av D-vitamin och kosnack!
Sedan började matlagningsförberedelser inför jul och Ellie hade varit in på fredagskvällen och bjudit in till middag och samtidigt beställde hon en saffranspannkaka som jag skulle sno ihop.
Lite julshopping blev det också, men inte så mycket, men nya byxor till mig eftersom jag tappat bort två par! Helt otroligt är det! Jag har ring t alla hotell jag bott på de senaste två veckorna ,men nä inte där och inte hemma! Ja jag vet då inte!
Så middag och spel på kvällen och nu under söndagen har jag börjat med den veganska maten då lillebror är veggo och även han behöver ju julmat!

Dag har blivit modigare nu och kommer fram lika fort som Natt. Båda kommer springandes när jag kommer och det är roligt!

En saffranspankis till grannskapet

Julköttbullar

Inlagd lax och strömming!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar