lördag 23 januari 2016

Livets och dess hörn.

Man tror man vet, men man vet inget egentligen.
Vi styr inte allt i våra liv och ibland sker det saker som man inte alls räknat med.
Men jag tror att vi inte får mer än vi klarar av och att när vi behöver så ges vi verktygen att hantera det.
Varför?
Jag vem vet.
Kanske för att påminna oss om att värdera det vi har när vi tar saker för givet.
Att komma ihåg att prioritera rätt.
Jag tror att vi bli galna av att analysera och utvärdera allt.
Vi måste vara aktiva för att vara lyckliga. Vi kan inte sitta lugnt i båten och vagga med bara.
Ta hand om varandra, var rädda om varandra allt annat är oviktigt.

Jag är inte mycket för att få dyra blommor, men det är ändå glädje när det händer.

Jag är inte mycket för dubbelmassage på köksgolvet, men det är glädje när det händer också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar