fredag 12 februari 2016

Ny mark

Tysken sörjer oxå. I nån protest så skulle han ha nya bromsbelägg?!
Snacka om tajming... 
Men så var det och jag stod utan konsult. Var och vem skulle jag ringa nu?
I 27 år hade jag ringt samma person. Ja jag vet: sen jag föddes!
Men nu var det ingen i andra änden...

Jag fick lite panik men det första jag slog upp var Mekonomens bilmek på Breda vägen.
Nervös, ja både jag och tysken körde jag ner på torsdagsmorgonen. En vecka sen jag miste min bästa rådgivare, och lämnade bilen. 
Innan jag åkte iväg i lånebilen sa jag: det är min bäbis låt ingen praktikant pilla på den!
Sen åkte crazylady iväg. 
Jag hämtade honom vid fem. Eller jag kom dit fem ich åkte tjugo över sex tror jag . Bilmek Mattias var ju helt underbar! Efter att ha suttit på kontoret och pratat bilar, nya anställda, krogar och utbrändhet är jag nu välkommen bär jag vill " du behöver inte boka, kom ner bara" och han " glömde " ta betalt för lånebil och byte av lampa !
Det kändes som nån guidade mig rätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar