torsdag 31 mars 2016

Jag och mina tandläkare

Idag har jag träffat min nya tandläkare.
Igen.
Ja, min favvo kille Bertil gick i pension. Ingen kan mäta sig med Bertil.
En riktig oral-magiker.
Jag undrar om Bertil skulle vilja bli kallad det?

Nu släpper vi det.
Jag fick då välja mellan en man vars namn jag inte kunde säga och en tjej som heter Tove.
Jag valde Tove. Mest för att jag aldrig haft en tjej-tandis , ja eller kunde repetera den andras namn...
Tove och jag klickade fint! Det kändes bra. Hon var lite långsam men det var ändå ok.
Så säger hon att hon ska flytta till Stockholm?!
Jag kände mig otroligt bedragen!
Vi hade ju precis träffats!

Så hon lämnade då över mig till en Kristina.
Ja det här kan ju inte gå fel med det namnet kände jag. Hur det än är blir jag som en femåring när jag kommer till mottagningen ändå! Usch jag tycke rdet är så obehagligt.
Och så skulle jag laga ett litet hål under en gammal lagning. Crap!

Kristina var en trevlig kvinna ( oroväckande nära pensionsåldern) och gick stegvis igenom vad hon skulle göra, varför saker lät och hur mycket tid det var kvar.
Hon genomförde det hela på 13 minuter!!
Jag hade äntligen hittat mitt svar på Bertil!

Jag ville tralla ut men jag kunde inte ens säga "tralla" när jag gick därifrån då Kristina hade laddat ordentligt med bedövning.
Klockan är nu 20,36 och jag kan nu börja känna att det lättar.
Jag var där 17.00.

Men jag har äntligen hittat en ny Bertil. Det är allt jag vill säga.

Ett försök till duckface gick åt skogen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar