tisdag 11 oktober 2016

Kickad!

Mitt jobb är väldigt varierande och igår kom en av de mindre roliga delarna, när man måste avskeda någon.
I detta fall var det flera som uppfattat personen som stötande i uppträdande och i ord. Mer än så kan jag inte gå in på det.
Men personen själv uppfattade inte sig själv så och blev mycket ledsen.
Vi kom iallafall överens om att personen skulle sluta var det enda sättet att gå vidare för alla.
Även om jag absolut inte står bakom ett sätt som inte bara strider mot våra policys utan även är bortom allt vett och förstånd hos en människa så är det ju inte roligt att göra någon arbetslös.
Jag hoppas att personen lärt sig en läxa och i framtiden tänker på vad den gör och säger mot medarbetare.
Idag blir det en roligare dag då jag ska utbilda mina teamledare i min region.
Sex stycken kontorschefer som ska klara sig lite på egen hand när jag ska gå hem och pyssla om den lille. Dom är lite nervösa men jag ska försöka förbereda dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar