måndag 28 november 2016

Händelserik lördag

I lördags skulle vi fira Bs födelsedag då han är hos den andra familjen nästa vecka.
Pinchos stod ju högst på listan men var tyvärr fullbokat så det fick bli näst bäst istället: O´leary´s.'
Först hämtade vi barnvagnen vi beställt och min man var väldigt stressad hela tiden men jag tänkte inte så mycket mer på det. Vi käkade och B öppnade presenter, överlycklig över sin nya Zlatan-matchdress, och tog lite tid på oss.

Nöjd snart 9-åring

Paket efter paket
Sedan åkte vi hem och när vi kommer in på gården ser jag hur vår ytterdörr är öppen och det står en barnvagn utanför på trappen?? Det ser dessutom ut som Sannas barnvagn men ingen bil och vad ska hon göra hos oss??
Väl på trappan så ser jag Svala komma ut med ett glas champagne?
Jag fattar inget.
Så dyker även Sanna upp och de förklarar att de vill ge mig en babyshower!
Underbara älskade människor!
Och vilket arbete de lagt ner.
Blöjtårta, babynest, barnleksaker , skönhetsprodukter, tårtor, kläder ja allt man kan tänka!

Jag blev så glad att jag ville gråta.

Vi hade en jättemysig eftermiddag och jag kände mig otroligt ihågkommen.
Dock ska jag säga att det gjorde mig ont i hjärtat att jag hörde att flera blivit tillfrågade  men inte kom. Nån hade till och med ifrågasatt varför det skulle göras en babyshower.
Ja, det gör ont,för jag kan inte tänka mig att jag gjort någon så illa?
Jag vill inte ha en massa saker, jag vill bara ha ett umgänge med mina vänner, det räcker så långt.

Men det ska inte förta Sanna och Svalas fina initiativ! Underbara älskade vänner!
Tack!
Gotti!

Blöjtårta

Fina leksaker

Min man fick en egen tårta och jag med, en marängtårta!

Svalas fina babynest passade i vår nya fina vagn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar