måndag 20 mars 2017

Ensamtid

Jag är inte trött på mitt barn, eller att vara hemma eller min man.
Men det är en rejäl omställning att gå från Glamour-Kiki till not so Glamour-Kiki på ett år.

Jag var helt medveten om att vi skulle ha barn så det, och jag hade redan fasats ut ifrån stadens praktiska närhet, men nu blev det otroligt isolerat.

Jag har bytt Escadan ( men jag har den nya doften då min man traditionsenligt gav mig en i födelsedagspresent) till en härlig lite kräkdoft.
Ja det mesta luktar väl kräks som jag ha på mig, jag byter plagg så fort jag kan men ibland får jag för mig att lukten försvinner efter ett tag....?

Jag har bytt nattklubbsmusik till alla tänkbara vaggvisor och andra sånger med rätt takt för att få barnet att sova tex Fly me to the moon ( tack Tina), men även 80-tals ballader går bra.
Men kunde ju inte tro att samma låt som man tungrullade till i åttan skulle även bli gonattvisa till min dotter....

Jag har bytt Louboutin till H&M-tofflor jag fick av mamma en jul och som jag inte använt då jag tyckte det var svårt att avgör vilken som var höger och vänster. Men de är så sköna för fötterna så jag skiter i om de sitter bak och fram eller in och ut faktiskt.

Jag har bytt obligatorisk AW till Halleluja-att-du-kom-hem-så-jag-kan-borsta-tänderna! Men det en flaska vin inom synhåll så jag vet vad som väntar ...om ett halvår eller så...

Jag har bytt Taittinger mot vatten. I rest my case.

Jag har bytt festivaler mot varje helg hos mamma och herre gud vad mycket bättre det är just nu.

Skvallret med vänner på AW är utbytt till " jaha men det var väl värst vad se brevbäraren var sen idag då " med min pensionerad sen länge -granne....

Jag klagar inte!Skulle inte byta min familj mot något!Jag bara saknar vissa saker.
Men jag botar det med att åka till affären själv ibland när S kommer hem och då jäklar poppar jag galet i bilen, favvo är Imany, Don´t be so shy! Guuuuueee vad jag saknar att stå på ett dansgolv då och herre jösses jag ska göra det när jag kan vara ifrån E en kväll!

Man blir lite dum i huvudet ibland när man går och nynnar på en låt, kommer inte på texten för att sedan komma på att det är Es melodi på mjukisdjuret....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar